Bezglutenowe faworki (chrust)

Przepis na bezglutenowe faworki ,lub tak jak się u mnie zazwyczaj mówi – chrust, pojawił się po raz pierwszy na blogu w 2015 roku. Po 6 latach czas na wielki powrót ;).

Już za 2 dni tłusty czwartek, czyli dzień, kiedy można objadać się do woli, a kalorie nie istnieją. Tak serio to nie do końca, bo jeden pączek to ok. 500kcal, chrust wiele lepszy nie jest, symbolicznie wystarczy ;). A wszystko to w celu dostatku i powodzenia w dalszym życiu. Bardzo intratna propozycja, dosyć, że najemy się słodkości to jeszcze będziemy otoczeni jedynie przez dobre doświadczenia. Głupi ten, co nie skorzysta ;).

Nie wiem jak Wam, ale mi chrust kojarzy się z niczym innym jak właśnie tłustym czwartkiem! Gdy w domu roznosił się zapach smażonego ciasta, a potem podbierałam wraz z rodzeństwem mamie z talerza gotowe przysmaki.

Ale czy na diecie można tak zjeść sobie pączka lub garść chrustu?

Wiele osób tłusty czwartek i inne święta postrzega przez pryzmat zagrożenia dla diety. Tymczasem niekoniecznie tak musi być. Rozwiązaniem jest po prostu zjedzenie pączka czy innego przysmaku w ramach 2 śniadania lub podwieczorka, lub też podzielić sobie na pół porcję :). Jeden taki dzień nie wpłynie na powodzenie odchudzania, a jeśli masz ochotę to z rozsądkiem jak najbardziej można :). A jak nie – to nie i tyle :).

Bezglutenowe faworki

Ilość porcji: 3 talerze stołowe faworków
Czas przygotowania: 1 godzina + czas chłodzenia
Potrzebne przyrządy: miska, wałek, stolnica, ręczniczki papierowe, garnek o głębokim dnie, nóż

Składniki:
– 0,5kg mąki bezglutenowej Schar Mix B lub C (+ mąka do podsypywania)
– 2 łyżki oleju
– 4 jajka
– 2 łyżki wódki (zamiennie ocet jabłkowy/spirytus)
– 8 łyżek płynnego mleka kokosowego
+ cukier puder do posypania
+ olej do smażenia

Przygotowanie:
Wszystkie składniki dać do miski, zagnieść ciasto (jeżeli będzie zbyt lepkie to należy dodać odrobinę mąki, gdy zbyt suche odrobinę mleka kokosowego) i kilkukrotnie wybić ciasto wałkiem (uderzyć ciasto, złożyć i ponownie uderzyć).
Następnie ciasto chłodzić w lodówce przez około 1 godzinę.
Po tym czasie wyciągnąć ciasto z lodówki i porcjami rozwałkowywać na cienkie płaty (ok. 2mm). Następnie wycinać z tych płatów paski o wymiarach ok. 10x3cm. W środku każdego z pasków zrobić nacięcie i przewlekać przez nie koniec faworka.
Smażyć po kilka faworków na raz na gorącym, głębokim oleju aż do zarumienienia (w trakcie smażenia należy przewrócić faworki widelcem/łopatką na drugą stronę).
Po usmażeniu wyciągnąć je na talerz wyłożony papierowymi ręcznikami w celu odsączenia ich z tłuszczu.
Podawać posypane cukrem pudrem.

Smacznego!

Bezglutenowe faworki
Bezglutenowe faworki
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Mogą Cię zainteresować:

Dodaj komentarz

Artykuły dietetyczne

Artykuły

o diecie, treningu i zdrowym stylu życia
Kliknij po więcej

Przepisy na pyszne dania

Przepisy

na FIT dania i takie niekoniecznie dietetyczne.
Kliknij i zobacz przepisy

Podcast

Dietetyczna Mitologia

podcast, w którym mierzę się z mitami i faktami
Kliknij po więcej

Konsultacje dietetyczne online

Konsultacje online

Więcej informacji

Newsletter

Zapisz się na newsletter

i bądźmy w kontakcie
Dowiedz się więcej