Menu Zamknij

Bezglutenowy chlebek bananowy z orzechami włoskimi

Chlebek bananowy z orzechami

Chlebek bananowy to jedno z najprostszych ciast pod słońcem. Pomysł na chleb bananowy przybył ze Stanów Zjednoczonych (z resztą jak wiele innych wypieków).

Ile głów, tyle na nie pomysłów. A mój pomysł na chlebek bananowy to połączenie gryki, kukurydzy, banana i orzechów włoskich. Nie spodziewałam się, że wyjdzie taka pyszna przekąska do kawy, herbaty… czy po prostu do zjedzenia ;).
 
Ilość porcji: ok. 12 kawałków
Czas przygotowania: ok. 10 minut (+czas pieczenia)
Potrzebne przyrządy: papier do pieczenia, foremka keksówka najlepiej o wymiarach 10x20cm (u mnie jest to 25x12cm i jak widać chlebek wyszedł niski ;)), 2 miski

Składniki:
– 4 duże, dojrzałe banany (rozgnieść lub ewentualnie zblendować)
– 1/3 szklanki oleju rzepakowego/słonecznikowego lub kokosowego w formie płynnej
– 1 jajko
– 1 łyżeczka bezglutenowego proszku do pieczenia
– 3/4 szklanki mąki gryczanej
– 3/4 szklanki mąki kukurydzianej
– 80g posiekanych orzechów włoskich
– szczypta soli
– 2 łyżki płynnego miodu
+ opcjonalnie można polać wierzch roztopioną czekoladą czy też posypać cukrem pudrem

Przygotowanie:
W jednej misce wymieszać mąkę gryczaną i kukurydzianą, proszek do pieczenia, sól, cynamon oraz orzechy. W drugiej połączyć olej, rozgniecione banany, jajko i miód. Dokładnie wymieszać.
Do miski z mokrymi składnikami dodać zawartość drugiej i wszystko razem dokładnie wymieszać, aż do powstania w miarę jednolitej masy.
Masę przekładamy do foremki wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy ok. 1 godzinę w temperaturze 170 stopni (do suchego patyczka). Podajemy po ostudzeniu.

  1 kawałek  
Wartość energetyczna 207 kcal
Węglowodany ogółem 25,2 g
Cukry proste 8,8 g
Tłuszcze 11,5 g
Białko 3,7 g
Błonnik  2,9 g
Inne
WW 2,23  
WBT 1,2  
ŁG 14,0  
Chlebek bananowy z orzechami
Chlebek bananowy z orzechami

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *