Jak jeść czekoladę i chudnąć?

Dieta czekoladowa to marzenie wszystkich amatorów czekolady. Jemy czekoladę i chudniemy, brzmi jak bajka? Niekoniecznie. Jak jeść czekoladę i chudnąć?

Jak jeść czekoladę i chudnąć?

Na pierwszych konsultacjach, przy wywiadach i w rozmowach z osobami odchudzającymis ię bardzo często słyszę, że czekolada to coś za czym będą tęsknić. Nie żebym komukolwiek mówiła, że to koniec z czekoladą taki na amen, że pozostanie patrzenie tęsknym wzrokiem na działy z czekoladą i napawanie się słodko-czekoladową wonią. Jest ogromne zdziwienie na etapie mojego zaprzeczenia, bo w końcu dlaczego ma jej nie być i później kiedy odnajduje się czekolada w jadłospisie i to… nie jeden raz! Co więcej umiarkowane spożycie gorzkiej czekolady może pozytywnie wpłynąć na odchudzanie poprzez zmniejszenie ochoty na słodkości i tłumienie apetytu.

Jak jeść czekoladę i chudnąć?

1. Z umiarem 🙂

1 tabliczka czekolady to ok. 500-700 kcal. Wynika to z tego, że czekolada ma ogromną ilość tłuszczu – nie tylko kakaowego, ale czasem jest to dodany dodatkowo inny tłuszcz roślinny lub tłuszcz mleczny.
Ale jeśli zjesz 1 kostkę lub dwie do kawy, dodasz ją do owsianki lub zrobisz sobie na bazie czekolady i serka krem do naleśników to się nic nie stanie! Będzie czekoladowo, Twoja chęć na czekoladę zostanie zaspokojona, skorzystasz z kakaowych dobroci i będzie pysznie.

Owsianka z truskawkami i kremem czekoladowo-orzechowym
Do tej owsianki użyłam 2 kostek deserowej czekolady – gdy klikniesz w obrazek zostaniesz przeniesiona na stronę z przepisem

2. Grunt to dobra czekolada

Czekolady gorzkie zawierają więcej kakao, co jednocześnie wpływa na zawartość składników mineralnych. Na pewno słyszałaś o tym, że czekolada zawiera dużo magnezu, więc jest super na skurcze. Dobroczynnych składników kakao jest zdecydowanie więcej w czekoladach, które mają wyższą zawartość kakao. Brzmi logicznie, prawda? Więcej o rodzajach czekolad i różnicach pomiędzy nimi przeczytasz tutaj. Reasumując im wyższa zawartość masy kakaowej w czekoladzie tym więcej profitów z jej spożycia.
Kolejną rzeczą jest poczucie zaspokojenia chęci na czekoladę po zjedzeniu gorzkiej i mlecznej czekolady. Tej pierwszej zjesz mniej i szybciej zaspokoisz chęć na czekoladę czy słodycz. Niektórzy w przypadku mlecznej czekolady zatrzymują się dopiero, gdy zostanie samo opakowanie (tutaj wracamy do punktu 1 i umiaru). W wielu badaniach potwierdzono, że zamiana czekolady mlecznej na gorzką (>70% masy kakaowej) ma pozytywny wpływ na odczucie sytości i zaspokojenie chęci na słodkości.

Rodzaje czekolad

3. Zwróć uwagę na skład

Czekolada, czekoladzie nie równa. Tak jak w przypadku innych produktów warto przeczytać, co się kryje w tej lśniącej tabliczce. Jeśli składników jest dużo, są trudne do przeczytania lub nie wiesz, co się w niej kryje – warto sprawdzić dodatki lub odłożyć ją i poszukać innej. Apeluję, aby czytać składy wszystkich produktów – czekolad również.

Będąc w najbliższym czasie w sklepie możesz zrobić test – wybrać 2 czekolady różnych firm, ale z takim samym nadzieniem czy tego samego rodzaju i porównać składy. Niektóre diametralnie się różnią.

Możesz się zdziwić, co czasami w nich można znaleźć. Przygotowałam dla Ciebie krótki PDF do pobrania z wskazówkami jak wybrać dobrą czekoladę wraz z przykładami czekolad, które mają porządny skład. Otrzymasz go na maila, gdy zapiszesz się w poniższym okienku.

4. Nie przesadzaj z deserami

Polecam nie podchodzić do diety 0-1, że albo wszystko, albo nic. Albo jest góra czekolady, albo nie ma jej w ogóle. Dużo lepsze efekty osiąga się stosując zdrowy balans, szczególnie w przypadku składników, które są w dużej mierze korzystne, a ich główną “winą” jest smak (dla niektórych zbyt kuszący) i wartość energetyczna. Dlatego to, że jest zielone świało dla czekolady w odchudzaniu nie znaczy, że każdego dnia ma występować deser polany czekoladą. Tak jak w punkcie 1 – umiar przede wszystkim.

Jak widzisz czekolada może być wartościowym składnikiem diety, nawet odchudzającej i da się schudnąć jedząc ją. Stosując się do tych kilku prostych zasad na pewno nie wpłynie na efekty Twojego odchudzania.

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Mogą Cię zainteresować:

Dodaj komentarz

Artykuły dietetyczne

Artykuły

o diecie, treningu i zdrowym stylu życia
Kliknij po więcej

Przepisy na pyszne dania

Przepisy

na FIT dania i takie niekoniecznie dietetyczne.
Kliknij i zobacz przepisy

Podcast

Dietetyczna Mitologia

podcast, w którym mierzę się z mitami i faktami
Kliknij po więcej

Konsultacje dietetyczne online

Konsultacje online

Więcej informacji

Newsletter

Zapisz się na newsletter

i bądźmy w kontakcie
Dowiedz się więcej