Menu Zamknij

Jak jeść czekoladę i chudnąć?

Dieta czekoladowa to marzenie wszystkich amatorów czekolady. Jemy czekoladę i chudniemy, brzmi jak bajka? Niekoniecznie. Jak jeść czekoladę i chudnąć?

Jak jeść czekoladę i chudnąć?

Na pierwszych konsultacjach, przy wywiadach i w rozmowach z osobami odchudzającymis ię bardzo często słyszę, że czekolada to coś za czym będą tęsknić. Nie żebym komukolwiek mówiła, że to koniec z czekoladą taki na amen, że pozostanie patrzenie tęsknym wzrokiem na działy z czekoladą i napawanie się słodko-czekoladową wonią. Jest ogromne zdziwienie na etapie mojego zaprzeczenia, bo w końcu dlaczego ma jej nie być i później kiedy odnajduje się czekolada w jadłospisie i to… nie jeden raz! Co więcej umiarkowane spożycie gorzkiej czekolady może pozytywnie wpłynąć na odchudzanie poprzez zmniejszenie ochoty na słodkości i tłumienie apetytu.

Jak jeść czekoladę i chudnąć?

1. Z umiarem 🙂

1 tabliczka czekolady to ok. 500-700 kcal. Wynika to z tego, że czekolada ma ogromną ilość tłuszczu – nie tylko kakaowego, ale czasem jest to dodany dodatkowo inny tłuszcz roślinny lub tłuszcz mleczny.
Ale jeśli zjesz 1 kostkę lub dwie do kawy, dodasz ją do owsianki lub zrobisz sobie na bazie czekolady i serka krem do naleśników to się nic nie stanie! Będzie czekoladowo, Twoja chęć na czekoladę zostanie zaspokojona, skorzystasz z kakaowych dobroci i będzie pysznie.

Owsianka z truskawkami i kremem czekoladowo-orzechowym
Do tej owsianki użyłam 2 kostek deserowej czekolady – gdy klikniesz w obrazek zostaniesz przeniesiona na stronę z przepisem

2. Grunt to dobra czekolada

Czekolady gorzkie zawierają więcej kakao, co jednocześnie wpływa na zawartość składników mineralnych. Na pewno słyszałaś o tym, że czekolada zawiera dużo magnezu, więc jest super na skurcze. Dobroczynnych składników kakao jest zdecydowanie więcej w czekoladach, które mają wyższą zawartość kakao. Brzmi logicznie, prawda? Więcej o rodzajach czekolad i różnicach pomiędzy nimi przeczytasz tutaj. Reasumując im wyższa zawartość masy kakaowej w czekoladzie tym więcej profitów z jej spożycia.
Kolejną rzeczą jest poczucie zaspokojenia chęci na czekoladę po zjedzeniu gorzkiej i mlecznej czekolady. Tej pierwszej zjesz mniej i szybciej zaspokoisz chęć na czekoladę czy słodycz. Niektórzy w przypadku mlecznej czekolady zatrzymują się dopiero, gdy zostanie samo opakowanie (tutaj wracamy do punktu 1 i umiaru). W wielu badaniach potwierdzono, że zamiana czekolady mlecznej na gorzką (>70% masy kakaowej) ma pozytywny wpływ na odczucie sytości i zaspokojenie chęci na słodkości.

Rodzaje czekolad

3. Zwróć uwagę na skład

Czekolada, czekoladzie nie równa. Tak jak w przypadku innych produktów warto przeczytać, co się kryje w tej lśniącej tabliczce. Jeśli składników jest dużo, są trudne do przeczytania lub nie wiesz, co się w niej kryje – warto sprawdzić dodatki lub odłożyć ją i poszukać innej. Apeluję, aby czytać składy wszystkich produktów – czekolad również.

Będąc w najbliższym czasie w sklepie możesz zrobić test – wybrać 2 czekolady różnych firm, ale z takim samym nadzieniem czy tego samego rodzaju i porównać składy. Niektóre diametralnie się różnią.

Możesz się zdziwić, co czasami w nich można znaleźć. Przygotowałam dla Ciebie krótki PDF do pobrania z wskazówkami jak wybrać dobrą czekoladę wraz z przykładami czekolad, które mają porządny skład. Otrzymasz go na maila, gdy zapiszesz się w poniższym okienku.

4. Nie przesadzaj z deserami

Polecam nie podchodzić do diety 0-1, że albo wszystko, albo nic. Albo jest góra czekolady, albo nie ma jej w ogóle. Dużo lepsze efekty osiąga się stosując zdrowy balans, szczególnie w przypadku składników, które są w dużej mierze korzystne, a ich główną “winą” jest smak (dla niektórych zbyt kuszący) i wartość energetyczna. Dlatego to, że jest zielone świało dla czekolady w odchudzaniu nie znaczy, że każdego dnia ma występować deser polany czekoladą. Tak jak w punkcie 1 – umiar przede wszystkim.

Jak widzisz czekolada może być wartościowym składnikiem diety, nawet odchudzającej i da się schudnąć jedząc ją. Stosując się do tych kilku prostych zasad na pewno nie wpłynie na efekty Twojego odchudzania.

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *